Kenya: Court suspends shutdown of three TV private channels

On Tuesday, Kenyan government had shutdown three TV channels because it shows unofficial inauguration of opposition leader Raila Odinga as People’s president. Today, High Court has suspended it. It also ordered the state not to interfere with the operation of KTN, NTV, and Citizen TV pending a full hearing.

The interior ministry said in a statement circulating on social media that broadcasting the event – described as an attempt to “subvert or overthrow” the government – “would have led to the deaths of thousands of innocent Kenyans”.

Conclusion: This is freedom of speech in Kenya

Advertisements

One thought on “Kenya: Court suspends shutdown of three TV private channels

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s